söndag 22 september 2013

Nya tider - nya möjligheter

Träningsdos vecka 38:

Månd - zumba/1 tim
Tisd - styrka/1 tim
Onsd - simning/1 000 m
Torsd - löpning/4,8 km
Fred - IDW/30 min
            CXWORX/30 min
Sönd - cykling/22 km
             yinyoga/1 tim 15 min

Soluppgång i Toscana

Oj, oj, oj vad tiden rinner iväg! Sedan den där cyklingen inomhus i mars så kom jag inte igång med träningen på allvar förrän i början av juli igen. Av febern blev det nämligen en riktigt envis influensa (min första, faktiskt) som inte ville ge med sig på ett par månader, och i maj och juni var det sedan trädgårdsarbete för hela slanten. Precis som varje år.

Nu är jag dock igång, och vad kunde vara bättre uppstart för hösten än en träningsresa till Toscana?! Massor av träning varje dag och en riktig utmaning för mig som helst inte tränar när det är över 20 plusgrader. I Toscana var det 30° men det gick det också med hjälp av vatten och massor av Resorb. Och många dopp i den kalla poolen, förstås.



Här hemma är det skönt att frosten ännu inte anlänt utan att det fortfarande går bra att träna löpning och cykling ute. Har gjort upp och följer ett tvåmånaders träningsschema som avslutas med det en mil långa Finalloppet (som är sista delen i Göteborgsklassikern) i Skatåsterrängen den 2 november.
Därefter blir det nog nästan bara inomhusträning till dess snön kommer *håller tummarna hårt för MYCKET snö*.





Har också ytterligare en jätterolig resa att se fram emot; Fuerteventura i slutet av november, där Marie & jag ska göra en "Klassikervecka" med bergscykling, simning i öppet vatten, löpträning och lite rullskidåkning. Ska bli otroligt spännande, och det gäller nog att vara ordentligt tränad när man kommer dit för att orka med det ganska hårda schemat!



På återhörande! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar